Mijn aerox start heel erg slecht. Ik weet niks van scooters af maar hij heeft vorige week nog een onderhoudsbeurt gehad. kan iemand mij helpen?

Als ik hem wil starten dan moet ik echt 5 min met de electrische start proberen en vol gas. Als hij dan aanslaat stottert hij en er komt veel rook uit de uitlaat. Toen ik voor het laatst gereden had ging mijn olielampje aan bij volgas. kan het hier aan liggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (3)

Misschien eens proberen om juist niet met 'vol gas' te starten! Dat er veel rook uit de uitlaat komt geeft aan dat er (te)veel brandstof wordt gebruikt. Een moderne scooter hoort namelijk te starten/aan te slaan zonder gas te geven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon terug naar de winkel ? waarschijnlijk is je olie mix niet goed afgesteld, gesteld dat je een olietankje hebt ?
of je brandstof toevoer staat te zuinig. tov je olie mix
12 jaar geleden
Ten eerste raad ik je aan niet door te starten met de elektrische start want zo gaat je accu naar de malle moeren .

Ook moet je geen vol gas geven want dan verzuip hij .
Controleer de afstelling van je scooter of laat dit doen ( en anders terug gaan naar de winkel )
dat is ook juist de reden dat de scooter zo rookt .

En oowjaa : Als de scooter stottert en veel rook uit de uitlaat komt laat de massa kabel even controleren en laat deze anders aanleggen want deze 2 symptonen betekenden dat je scooter de massa niet kwijt kan