frame nummer brommer is slecht zichtbaar?

mijn frame nummer is nog maar voor de helft zicht baar de rest is weg gesleten,

Wat kan ik hier aan doen?

Kan ik het zelf niet netjes over doen? of kunnen ze dat zien?

Toegevoegd na 7 uur:
ik weet wel het frame nummer alleen ik wil geen 90 euro uitgeven om het door de rdw er opnieuw in te laten slan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
natuurlijk is het verschil tussen fabriekswerk en jouw werk zichtbaar, ga eens naar een monteur en laat die er naar kijken

Het beste antwoord

Bromfietsen moesten ook voor de kentekenoperatie al voorzien zijn van een goed leesbaar ingeslagen Voertuigidentificatienummer (VIN, ook wel framenummer genoemd). Als het framenummer niet helemaal leesbaar is bij de schouwing dan zal de RDW achteraf proberen op basis van gegevens van de importeurs alsnog het juiste framenummer te achterhalen. Hoe meer posities leesbaar zijn hoe groter de slagingskans is. Het is dus zaak dat het framenummer voor de schouwing met behulp van een kunststof borsteltje voorzichtig zo goed mogelijk leesbaar wordt gemaakt.

* Uw bromfietswerkplaats kan dit voor u verzorgen. *
Ik zou er dus niet teveel zelf aan gaan zitten, straks maak je het erger dan het is, met de (on)nodige gevolgen...

Als het de RDW lukt het juiste framenummer te achterhalen dan zal de aanvrager verzocht worden dit door een RDW keuringsstation in te laten slaan. Aan deze herinslag zijn kosten verbonden. Zodra dit gebeurd is wordt alsnog het kentekenbewijs afgegeven. Lukt het niet het framenummer te achterhalen dan mag de RDW geen kentekenbewijs afgeven. Ook voertuigen met een VIN waarmee geknoeid is, krijgen volgens de wet geen kenteken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met rontgenstraling is het framenummer altijd te achterhalen, zelfs als het weggevijld is.
De inslag van de tekens laat tot op grote diepte sporen na.