Is een brommer aan te krijgen zonder contactslot?

Ik kan een rieju uit 2005 kopen waarvan het contactslot doorgeboort is, is de enige optie een nieuw contactslot of kan ik het er ook helemaal afhalen en hem aanlopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (3)

Als er verder geen kick-starter op zit kun je proberen de draadjes die op het contactslot zitten los te maken, deels te strippen en dan 2 draadjes tegen elkaar aan houden. Maar welke dat precies zijn die je tegen elkaar moet houden weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals hier boven beschreven nadat alle draden zijn doorgeknipt alles strippen en even door meten welke op elkaar moeten . Je moet de blauwe of groene draad met de rode of gele draad verbinden maar het liefst geef ik hier natuurlijk geen info over omdat hier ook andere mensen met andere doeleinden op kunnen kijken maar goed het beste is gewoon een nieuw contact slot want , Als jij je draadjes hebt doorverbonden maakt hij contact maar zodra jij de scooter uit wil doen moet je niet denken van ow haal ik de draadjes van elkaar af want dan blijft de scooter draaien en moet jij je vinger of iets voor de uitlaat houden dus contact slot is het beste :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou sowieso geen brommer kopen met een doorgeboord contactslot, hoe mooi die ook is,

als hij dan al niet gestolen is, dan denkt de politie zekerweten dat jij m gestolen hebt, bovendien kan iedereen jouw brommer gewoon starten, dus de kans dat ie van jou gestolen word is zeer groot.