ik heb mijn electrische scooter nu al 1.5 uur aan de lader liggen, wanneer is hij nu helemaal opgeladen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als t rode lichtje uit gaat en er wellicht een groen lichtje gaat branden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat staat toch gewoon in de gebruiksaanwijzing.

Antwoorden (2)

Zodra je een spanning op de accupolen meet van (ruim) 12 Volt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n electrische scooter laad er meestal 12 uur over.Dit is afhankelijk van 4 factoren
de laadstroom
de capaciteit
hoe ver de accu ontladen is
de toestand van de accu's(d.w.z hoe ver deze nog lading vasthouden cq leeftijd+ slijtage).

Toegevoegd na 7 minuten:
Het is ook beter om het ding na gebruik weer onder de lader te zetten dan de accu's geheel te ontladen.Een goede acculader schakelt na verloop van tijd vanzelf over op druppelladen.