Hoe zet je een scooter uit zonder contact?

Het draadje van mijn contact naar de bobine ging iedere keer los, heel oud draadje. Toen heb ik de scooter maar even niet gebruikt maar nu in de vakantie had ik mooi tijd. Ik wilde even weten of hij weer goed liep, dus klein beetje benzine erin, contact eruit trekken, draadjes aan elkaar maken, en laten lopen. Dat beviel me wel goed, maar op deze manier kan ik hem niet uitzetten. Heb wel eens gehoord van voet op de uitlaat, maar als ik vijf minuten met de voet op de uitlaat moet gaan staan lacht iedereen mij natuurlijk uit. Kan ik hier niet een schakelaar of zo tussen maken die het contact vervangt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

De stroomdraad die via het contactslot naar de bobine loopt kan je met een simpel schakelaartje aan/uitzetten. Zodra de stroom naar de bobine wordt afgesloten zal de motor stoppen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Koppeling in in z'n een zetten remmen vast gas los, valt ie gelijk uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een scooter met versnellingen ?