Is een 4 takt speedfight 3 zuiniger en beter in sommige vergeleken met een speedfight 3 2 takt??

Want ik heb een speedfight 3 4 takt en wou eens weten waarom die in sommige winkels zelfs duurder zijn en wat de echte verschillen zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

jaa een 4 takt is een stuk zuiniger meestal is dit 1 op 40/45 een 2 takt doet 1 op 25 dus een stuk zuiniger ook hoef je niet steeds nieuwe olie in een 4 takt te doen dit word aangeraden om de 3000 kilometer en hierbij ook gelijk de kleppen stellen . Een 2 takt is hierbij heel wat zieliger want een 2 takt vraagt vaker om onderhoud om benzine en gaat vaker stuk , Het enige pluspuntje van een 2 takt vind ik dat hij makkelijker is op te voeren en aardig snel optrekt vergeleken met de 4takt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

4-takt is zeker zuiniger, de zip van mijn vader (4t) verbruikt zo'n 1 op 35 á 40 en mijn speedfight 2 (2t, wel andere uitlaat etc.) rijd 1 op 20... Dat is een aardig verschil, echter trekt mijn scooter wel 3x zo snel op...