Uit een van je reacties begreep ik dat het om een snorfiets (blauw kenteken) gaat.

E.e.a. is natuurlijkterug te vinden op de site van het openbaar ministerie.

De exactes snelheid hangt af van het type rollerbank.
Bij de "Dynostar", in principe strafbaar vanaf een gemeten snelheid van 39 km/u. Voor de "Sneep" moet de gemeten snelheid nog met 6 km/u verlaagd worden om rechtsongelijkheid tussen meting met de verschillende merken rollerbanken te voorkomen. (Dus er moet tenminste 45 km/u gemeten worden.)

Hoe komt men aan die 39 km per uur?
39 km/u gemeten
-/- 5 km/u correctie rollerbank (10% tenminste 5 km/h)
-/- 25 km/u constructiesnelheid van een brommer
-/- 5 km/u vaste marge op de constructiesnelheid
——————
==> 4 km/u overschrijding

En dat is de minimale overschrijding voor vervolging
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

30 km/h volgens mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan of hij een geel of blauw kenteken heeft.

Bij een blauw kenteken kan ik het niet precies zeggen.

Bij blauw geldt in principe: 30km/h
Bij geel geldt in principe: 45 km/h

Echter heb ik ooit met een scooter (geel) op een roller gestaan en mocht bij op HUN teller 60 km/h lopen. Deze teller is nog zwaar begrenst, want op een autoteller liep mijn scooter > 70 km/h.

Een "gokje" over het blauwe kenteken kan ik wel doen: ik denk dat je bij 40 of 45 km/h een boete zult krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blauw kenteken