Ja, de brommer voldoet niet en er kan niet gecontroleerd worden of hij aan de eisen voldoet en of hij gestolen is. Je zal met een heel goed verhaal moeten komen om hem niet kwijt te raken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zonder kenteken = (in principe) geen verzekering.
Je brommer mag je houden, maar het kost je wel 260 (!!) Euro. Plus natuurlijk de kosten voor de verzekering die je als de sodewiedeweerga dient af te sluiten.

Toegevoegd na 57 seconden:
Oh; bron : vriendin is vorige week bekeurd voor een onverzekerde brommer (die ongebruikt buiten bij de flat stond).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt van de situatie af.

Is de bromfiets nooit op kenteken gezet of rij je zonder de afgegeven kentekenplaat rond.

In het eerste geval is er uiteraard meer aan de hand; bromfiets kan dan niet verzekerd zijn. Ook is de vraag van belang, waarom de bromfiets nooit een kenteken heeft gekregen. Komt hij niet door de keuring van de RDW bijv, doordat hij niet aan de gestelde eisen voldoet, om op de openbare weg te rijden.

Als je een goed verhaal hebt en je overtuigend kan brengen, dat het een eenmalige rit op de openbare weg is geweest, dan maak je best kans, dat je de bromfiets, als hij in beslag genomen is, terug krijgt. Ben je echter al vaker gepakt voor hetzelfde feit, dan is de kans heel behoorlijk, dat de bromfiets door de Officier van Justitie verbeurd wordt verklaard.

In het geval dat je zonder de afgegeven plaat rijdt, dan zal de bromfiets niet snel in beslag genomen worden, mits je geen andere gekke dingen hebt uitgehaald.

In beide gevallen kan de bromfiets sowieso meegenomen worden naar het bureau van technisch onderzoek en om te kijken of de bromfiets niet als gestolen geregistreerd staat.
AlphaLimaSierra