Na hoeveel dagen krijg ik mijn rijbewijs?

Ik ga dus a.s Dinsdag(25 okt) afrijden voor mijn bromfietsrijbewijs AM2. Nou is mijn vraag; hoelang duurt het voordat ik hem in mijn handen heb? Voor vrijdag?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Wanneer je voor het examen bent geslaagd, kun je binnen 5 werkdagen je rijbewijs ophalen bij de gemeente waar je woont.
Je hebt hiervoor een goede pasfoto nodig (geef bij de fotowinkel aan dat het voor een rijbewijs is, er worden zeer strenge eisen gesteld aan de pasfoto), legitimatiebewijs en geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar. De volgende werkdag pas kun je je rijbewijs aanvragen bij de gemeente. En daarna duurt het nog maximaal 5 werkdagen. Bij mij zeiden ze dat het er waarschijnlijk in 3 dagen zou zijn. Even bellen of eerder langsgaan zou kunnen schelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb toch niet geschreven dat het dezelfde dag aangevraagd kan worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt: Wanneer je voor het examen bent geslaagd, kun je binnen 5 werkdagen je rijbewijs ophalen bij de gemeente waar je woont. Dat is niet helemaal waar, je moet m eerst aanvragen. En daarna duurt t 5 werkdagen. Ik lees uit wat jij schrijft dat je na t examen niets hoeft te doen en hij na 5 dagen klaar ligt bij de gemeente,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn niet mijn woorden,heb je de bron al bekeken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat neemt toch nog niet weg dat het antwoordt incompleet is? Een bron betekend toch neit meteen dat het antwoordt klopt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kon wel dezelfde dag mijn rijbewijs aanvragen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ AnoniemOke, Ik weet dat het kan want bij mijn dochter kon het toen ook dezelfde dag.

Andere antwoorden (1)

Ik heb hem dinsdagavond aangevraagd en ik kon hem vrijdags ophalen. Daarbij moet wel vermeld worden dat ik geluk had, want er werd normaal altijd een week aangehouden bij ons. Maar, als je in een grote(re) gemeente woont, kan het best nog iets langer duren.