Hoe kan je het best je scooter beschermen tegen diefstal ?

Ik ga binnen enkele jaren een nieuwe scooter kopen van +/- 5000 euro en ik vroeg me af hoe ik hem het beste kon beschermen . Ik dacht aan een supergoed slot en aan een gps tracker ( zodat ik mijn scooter kan vinden als hij gestolen is ) maar ik vroeg me af of de dieven van tegenwoordig ook al gps signal blockers hebben hiermee kan je de gps signalen uitschakelen . Hebben jullie misschien nog tips voor een scooter te beschermen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (7)

naast alles wat je hierboven noemt is een hoes ook een goeie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 goede sloten is beter, dieven zijn meestal gespecialiseerd in het kraken van 1 slot dus met 2 sloten ben je beter beschermt. Andere tips, het slot aan je achterwiel vastmaken zodat ze je voorwiel niet los kunnen schroeven. Aan een hek vastzetten, goeie verzekering afsluiten mocht hij toch gejat worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scooter altihd vastmaken aan een lantaarnpaal oid. Niet's avond in parken rihden waar het onverlicht/minder mensen en licht is. Daar kunnen ze je van je scooter af slaan. Een vriend is in het park van zijn fiets beroofd. Van achteren een klap gekregen. Dus goed vastzeten en risico's vermijden!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sowieso verzekeren tegen diefstal.
Een remschijf slot kopen (als die past, zie je doorgaans alleen bij motoren)
Goed kijken wat de verzekering voor slot eist!!! Meestal een type 2 of 3.
Je slot altijd vastmaken aan een lantaarn oid. Zoals hierboven al aangegeven is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed op slot doen, en goed verzekeren speciaal tegen diefstal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diefstal verzekering, ART4* slot, schijfremslot en een alarm.
Verder zou ik hem 'savonds altijd in een garage/schuur stallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als eerst moet je je scooter goed verzekeren zeker voor 5000 euro, Mijne was 900 en is uit het jaar : 2011 ;)
Geheel netjes maar 2e hands,

Buiten dat, je kan een dure slot kopen van 60 euro, + je hebt een stuurslot, Of je bind hem vast aan een lantarenpaal met een knipvrije slot :D