nee, helm is in beide gevallen niet verplicht. een helm is pas verplicht op een scooter die harder gat dan 30 km p/u
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik neem aan dat er een oranje plaatje op zit en dan hoef je geen helm te dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oranje plaatjes zijn ook geen verplichting meer na de invoering van het kentekenbewijs
aan de kleur van de plaat(geel of blauw) is al te zien of het een snorfiets of brommer is. en dus ook of er een helm plicht is
Oranje plaatjes zijn niet meer van toepassing.

Toegevoegd na 1 minuut:
Brommers en snorfietsen hebben tegenwoordig kentekenplaten.

Blauwe kentekenplaat betekend dat er geen helm gedragen hoeft te worden. Tweewieler-bestuurders met een gele kentekenplaat achterop moeten dit wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik weet dat er blauwe en gele kentekenplaten zijn voor brommers,maar ik heb het over het oranje opstaande stukje plastic dat op een snorbrommer zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zit er niet meer en is niet meer verplicht. Sinds de invoering van de kentekenplaten worden snor- en bromfietsen niet meer met zo'n plastic ding op het spatbord geleverd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Op oudere brommers zitten ze nog wel. Ze mogen er nog wel zitten, maar zijn niet verplicht.