Wanneer mag ik mijn theorie brommerexamen doen?

Ik ben nu 15 1/2.
Mag je dan al theorie examen doen en als ik 16 word, mijn praktijk?
En is een bromfiets hetzelfde als brommer?
Voordat daar opmerkingen over komen van dat had je al bij je fietsexamen moeten weten: ik heb mijn fietsexamen niet gehaald, geen theorie en ook geen praktijk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, je mag pas na je 16e verjaardag voor je theorie gaan. En ja, bromfiets is hetzelfde als brommer. Succes:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eerst iets op te zoeken voordat je antwoord geeft :)
Bromfiets, brommer, scooter <-- 45 km/per uur of geel kenteken plaatje
Snorfiets <-- 25 km/per uur of blauw kenteken plaatje.

Van CBR.nl : U kunt theorie-examen doen vanaf 15,5 jaar. Enkele maanden daarvoor kunt u al wel een examendatum reserveren.

Weer van CBR.nl: Heeft u nog geen ander rijbewijs dan kunt u vanaf uw 16e jaar op examen.

Conclusie. Jij kan nu je theorie gaan halen, en wanneer je 16 bent op voor je praktijk

Toegevoegd na 58 seconden:
Het 2e stukje van CBR gaat over het praktijk examen ;)