Waarom rijdt mijn snorfiets in de regen langzamer?

Het gaat om een Peugeot Fox blauw kenteken. Met droog weer wil hij wel max 34 km/u rijden. Maar met dat natte weer zit hij er zeker 5 km/u onder. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (4)

Dat komt omdat er vocht tussen je bougiedop komt (met regen rij je door plassen), koop een siliconen bougiedop erop en je kan weer doorgassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het alleen de bougiedop is, dan loopt hij ook niet lekker en merk je dat aan meer dan alleen een verminderde snelheid. Maar goed, dat kan ik niet uit de vraag opmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk ook dat het de bougie dop is
Ik denk dat een combinatie van factoren is
wind grip wegdek etc
maar waarschijnlijk de lucht intake
ik vermoed dat luchtvochtigheid toch mee speelt misschien dat je luchtfilter bij de carburateur vochtig wordt ?
en daar je luchtmix minder explosief wordt dus minder krachtig.
12 jaar geleden
ik denk dat vochtige lucht minder zuurstof bevat dan droge lucht. De motor zuigt meer water in, dat in de motor verandert in waterdamp en dat remt de verbranding af.omdat daar veel zuurstof voor nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt omdat het mengsel dat onstaat in je carb. minder zuurstof bevat en meer vocht.
Je kan hiervoor een ander luchtfilter bestellen.
Misschien zit er een gaatje in je rubber tussen je carb. en je luchtfilter waardoor er ook meer vocht binnen komt.