Welke brommer moet ik kopen ?

Heey ik ben vorige maand 16 geworden en heb besloten dak een brommer wil kopen maar weet niet welke. Ik had zelf gedacht aan een MBK Booster maar das eigenlijk de enig brommer die ik ken. Hij moet wel tweedehands zijn want anders is die veel te duur en khad liefst onder de 800 euro (moet er tenslotte zelf voor werken). Kzou graag een b-klasse hebben die toch tegen 50 per uur kan en voor de rest ken ik eigenlijk niets van brommers dus kan ik geen info meer geven. alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is een b-klasse brommer?

Antwoorden (7)

Zou je niet eerst je bromfietsrijbewijs gaan halen?

Toegevoegd na 57 seconden:
Als je die niet in je bezit hebt, mag je niet eens brommer rijden. Je bent dan niet verzekerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Draai de zoektocht om; kijk welke brommers er bij jou in de buurt aangeboden worden voor een goede prijs. Bepaal dan of je ze ook mooi vindt. Neem vervolgens iemand mee, die verstand heeft van brommers en techniek, als je de aangeboden brommer gaat bezichtigen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Een Puch, niet duur en redelijk betrouwbaar. Zal dan wel 7e hands zijn ipv tweedehands.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een keeway matrix nieuw kopen, ik ben nu 19 en kocht m'n keeway op m'n 16e en mankeert nogsteeds niks aan. Alleen een keer bandje vervangen(teveel geslipt) succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga opzoek naar een zundapp of een kreidler.
Het zijn oldtimers en halen origineel meestal wel de 55 km/h
Alleen het budget van 800 euro zal iets aan de krappe kant zijn, maar daar tegenover staat dat je over 2 of 3 jaar dezelfde prijs kunt vragen bij verkoop.

Liefhebbers geven namelijk goed geld voor deze brommers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedkope klasse buikschuivers zijn dan wel een oplossing kijk maar even op marktplaats naar OA rieju rs 1/2 aprilia rs 50 yamaha tzr of derbi gpr (normaal wel duurder)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik adviseer je om voor een zip te kiezen. deze zijn goedkoper dan een aerox of beta en rijden prima. Ik zou wel een mooi uitlaatje uitzoeken. Je trekt dan veel sneller op en je rijdt een stuk lekkerder. Zelf rijd ik deze Yasuni uitlaat:

http://www.s2parts.nl/uitlaat-yasuni-r-carbon-minarelli-horizontaal-goedkoop-kopen.html

http://www.yasunishop.nl/uitlaat-yasuni-r-black-edition-aluminium-minarelli-horizontaal-nieuw-goedkoop-kopen.html

ik kan je ook een mooie Giannelli uitlaat aanraden, heeft ongeveer dezelfde eigenschappen als een Yasuni uitlaat, maar is wel een stuk goedkoper:
http://www.s2parts.nl/uitlaat-giannelli-extra-chroom-minarelli-horizontaal.html