kan je een tomos op zijn zij in de auto leggen om te vervoeren of op zijn zij in een karretje? of gaat er dan iets lekken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (6)

als jouw tomos gevuld is met bezine
zou ik hem niet op z'n zij leggen.
liefst rechtop of staand vervoeren.

Toegevoegd na 24 seconden:
benzine uiteraard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als alle dopjes gewoon goed dicht gedraaid zijn hoort er niks te lekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weleens geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet een beetje link dan....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
an mij geen - overigens
ligt er aan in welke staat hij is

nieuw? kan makkelijk
oud? beter niet op de zijkant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er echt zeker van wilt zijn dat er geen benzine lekt, dan moet je het benzinekraantje uit zetten en de carburateur helemaal leeg rijden. Dan zou die als het goed id niet moeten lekken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een Tomos is niet vloeistofdicht, zelfs als je hem rechtop in de auto zet ga je hem ruiken. (waarschijnlijk door het schudden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hem een paar weken geleden nog plat vervoerd in een stationwagon. Sommige tomosjes hebben een losse benzinedop die je eruit kan trekken, als je er één hebt die je draait met een klik dan loop hij niet leeg.

Het enige waar je op moet letten is dat je benzine kraantje dicht zit en dat je even je carburateur leeg rijd. dus eerst kraantje dicht en dan rijden tot hij leeg is dan loop er ook niets meer uit de carb.

Kortom, prima te doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
"als je er één hebt die je draait met een klik dan loop hij niet leeg." Dan loopt hij niet leeg uit de tank opening/dop!