Waarom wil mijn 8pk mercury 2takt buitenboordmotor niet in achteruit?

we hebben een 8pk mercury 2takt en we hebben de straart eraf gehaalt maar als we hem er opzetten dan gaat hij niet in zijn achteruit en in zijn neutraal?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Boten
4.5K
jc54
3 jaar geleden
Er zit mogelijk iets verkeerd, maar wat wil je weten?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ja .

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk ben je de mist in gegaan met het afstellen van de verbindingsmoer van de schakelstang bij het monteren van de staart. De verbindingsmoer moet zoveel mogelijk naar boven geschroefd worden, er is dan geen verbinding meer tussen het bovenste deel van de schakelstang (het deel dat naar de motor gaat) en het onderste deel. Druk dan het onderste deel van de stang naar beneden terwijl tegelijkertijd aan de schroef wordt gedraaid. Dit is belangrijk om dat anders de achteruit niet wordt ingeschakeld. Als alles goed is kan nu de schroef niet meer vrij rond draaien. Zet nu het hendel op de motor in de achteruitstand. Nu kan de verbindingsmoer naar beneden gedraaid worden zodat de beide delen van de schakelstang weer met elkaar verbonden worden. Ongeveer evenveel schroefdraad in beide helften van de verbindingsmoer, maar dat is niet heel kritisch. Zet nu het borgmoertje vast op de verbindingsmoer. Succes!