Wat is dit voor aanslag op mijn roerblad, en hoe kan je dat het beste verwijderen?

Ik heb een blauwachtige aanslag op mijn roerblad. op dit moment de polyester boot aan het schoonmaken en toen ik bij de onderkant boot kwam zal ik deze aanslag(zie foto). Wat is dat en hoe kun je dat het beste verwijderen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Boten
2K

Antwoorden (1)

De kleur komt voor mij over als kopergroen. De oxidatie van een koperen of bronzen scharnier door het (zoute?) water. Het zal een beetje ruw aanvoelen. Zachtjes afpoetsen met een koperen borsteltje en eventueel bijpoetsen met koperpoets. Je kan het ook behandelen met wat antikalk, want het groen is kopercarbonaat (lost op in zwak zuur).
Toegevoegd op 25 februari 2020 21:11: bron