Hoe kun je het beste een Canadese kano op het dak van de auto krijgen?

Mijn vader heeft een Canadese kano gekocht van 4,75 m lang en 85 cm breed. Hij wil hem op het dak van de auto vervoeren. Weet iemand wat het beste is, via de achterkant de auto op of via de zijkant.
En is daar misschien een slimme techniek voor?
Bedankt voor de antwoorden!
Ter aanvulling, het gaat erom hoe hij de kano alléén op en weer van de auto krijgt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Boten
5.3K

Antwoorden (3)

Het handigste lijkt mij via de zijkant; als je met twee personen de kano elk aan een uiteinde optilt, kun je hem langs de zijkant gemakkelijk op het dak schuiven.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Juist niet schuiven, maar neerleggen.
Met twee personen (eentje voor en eentje achter) via de zijkant van de auto de kano in de lengte op de dragers
op het dak van de auto leggen. (op een andere manier ga je snel schuiven en kan je de boel beschadigen).
En dan de kano goed vastmaken voordat je gaat rijden ;-)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een touw om het midden van de kano, een oude slaapzak/dekbed op het dak van de auto en beetje sjorren en vervolgens heel goed aan alle kanten ook door de raampjes vast knopen. Misschien dat het zo lukt?

Dat het een enorme kano is, oké, maar is deze ook zwaar? Iets dat niet te beheersen valt door een buitengewoon formaat en dan ook nog eens oncontroleerbaar zwaar is, lijkt me een onmogelijke opgave. Waarom niet iemand een tweede ingeschakeld, buurjongen/-man anders toch een aanhanger huren.