Moeten inwoners van de waddeneilanden ook betalen voor de veerboot?

Er wonen ongeveer 24,049 mensen op de Nederlandse waddeneilanden. Moeten de inwoners van Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog net als de toeristen ook iedere keer de veerboot betalen? Of krijgen hun korting of vrijstelling hiervoor? En moet Post NL ook voor de boot betalen?

7 jaar geleden
in: Boten
17.9K
ronron1212
7 jaar geleden
https://www.teso.nl/nl/tarieven/vaste-reizigers-mainmenu-77/texels-tarief-mainmenu-78
ronron1212
7 jaar geleden
http://www.rederij-doeksen.nl/eilanders/356-informatie-voor-eilanders?locale=nl
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De meeste bewoners van de Waddeneilanden hebben zelf een boot
ronron1212
7 jaar geleden
Lizy met de auto naar de overkant met een eigen boot?
Veel eiland bewoners hebben geen boot.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat zou een imposante haven worden....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En wat moet je met een boot op het land...
peterjbruins
7 jaar geleden
De veerboten zijn van commerciële bedrijven en niet van de overheid, dus het zou onlogisch zijn als dit gratis zou zijn voor wie dan ook.

Antwoorden (1)

Er bestaat eilanderkorting.

--Houders van een halfjaarabonnement zijn al enige tijd in het bezit van een nieuwe WAGENBORGpas. Nu willen wij deze aanbieden aan alle eilanders.

Per 1 januari 2013 vervangt een nieuwe WAGENBORGpas de in omloop zijnde WAGENBORGpas. Vanaf 2 januari, bij ons kantoor aan de Reeweg in Nes, of vanaf 1 januari, bij ons havenkantoor in Lauwersoog, kan deze nieuwe pas, tegen inlevering van de oude pas, worden afgehaald. Ter plaatse wordt een pasfoto gemaakt die op de pas wordt afgedrukt. Met deze WAGENBORGpas kunnen kaartjes tegen het eilander tarief worden aangeschaft.

De nieuwe WAGENBORGpas wordt tevens meervaartenkaart. Vanaf medio januari kan de WAGENBORGpas opgewaardeerd worden met 10 vaarten. Zodra de pas bij de toegangspoortjes wordt aangeboden, wordt er een afvaart van het tegoed afgeschreven. ---