Heb ik de juiste walstroomkabel?

Ik heb onze walstroomkabel met marinco stekker vervangen.
Nu zie ik echter dat de nieuwe kabel 3x 1.5 mm aders heeft en mijn oude 3x 2.5mm. Kan ik de nieuwe kabel mett 1.5 mm wel gebruiken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Boten
1.3K

Antwoorden (1)

Afhankelijk van de maximale stroom die er doorheen moet:
Door een kabel met aderdikte 1,5mm2 zou je maximaal 16A moeten kunnen voeren (ca. 3600W). Als je kabel echter langer is dan 25 meter zou ik onder de 10A (2300W) blijven.