hoe hard gaat een boot van 2.90 met 4pk?

Hoe hard gaat een boot van 2.90 met 4 PK

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Boten
17.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarheen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Insufficient data...

Antwoorden (3)

Dat kun je moeilijk voorspellen, omdat dat erg afhangt van de vorm van de romp en het gewicht van de boot. 10 kmh zal je meestal wel halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een rubberboot hebt zal deze wel de 15-20 km/u kunnen halen.

Een ijzeren schouw daarintegen haalt met moeite 7 km/u
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe meer relevante gegevens je verstrekt hoe nauwkeuriger je een berekenig je kunt maken. (massa, diepgang, vermogen, weerstand materiaal stroomlij of type)
Met de door jou verstrekte gegevens heeft een berekenig dermate grote marges dat de gegenereerde gegevens te weinig informatie bevatten om een correcte berekening te kunnen maken.
Grofweg een polyester boot van die lengte met een 4 pk motor moet rustig (met 1 persoon) zo`n 20 a 25 kilometer kunnen halen.