Hoe verwijder ik siliconenkit van een opblaasboot (Zodiac)?

De vorige eigenaar heeft geprobeerd lekjes te repareren met siliconenkit. De ondergrond is van rubber (canvas geïmpregneerd met een soort rubber) Alle kit moet netjes verwijderd worden zodat lekjes alsnog netjes gerepareerd kunnen worden. Het spreekt voor zich dat het werken met scherpe voorwerpen vermeden moet worden. Dan maak ik alleen maar meer lekjes in de ondergrond.
Alle siliconenkitverwijderaar die ik ken, is bedoeld voor toepassing op harde ondergrond (kunstoffen, maar ook metaal etc.) Tast dit de rubber ondergrond van mijn boot aan? Kan ik zoiets veilig gebruiken? Of zijn er andere, betere oplossingen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Boten
2.6K

Antwoorden (1)

Lijmresten en siliconenkit op een rubberboot laten zich prima verwijderen met een stuk spekzool (een paar reststukken ophalen bij een schoenmaker of hakkenbar) Goed met de zijkant van zo'n stukje zool over de plek wrijven en je zal zien dat de kit er van af komt zonder de onderlaag te beschadigen (Ik werk bij een bedrijf gespecialiseerd in opblaasboten)