Wat is er aan de hand met onze motor voor de boot?

Het gaat om een Yahama 55 PK motor.
Hij loopt wel en varen kan ook wel alleen lijkt het of die weinig kracht heeft. Met vol gas zou je met deze motor op een speedboot wel 50 km per uur kunnen gaan. Alleen pakt die misschien 10 a 15 km op volle gas en lijkt die veel moeite moeten doen.

Boeshi is schoon en er zit een nieuwe carburateur in.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Boten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Merk je verschil als je hem zachter vs harder zet? Dat wil zeggen, loopt hij bij hoge toeren beter of juist andersom? Dan kan het zijn dat één van de sproeiers in de carburateur verstopt zit. Dat zijn metalen tuitjes die je uit de carburateur kunt schroeven (vaak zonder de carburateur los te halen). Even hard doorblazen en terugmonteren.

Antwoorden (1)

Al gekeken of de shoke open of dicht staat?

Wanneer deze open staat, komt er te veel brandstof in de motor waardoor het lucht/brandstofmengsel niet goed is en daardoor de motor het totale vermogen kan geven.