Een dok daar gaat een boot in of op . Een kade is zeg vaak een straat aan de haven . Met bolders een meer palen waar een boot aangemeerd kan worden . Een dok kan ook een helling zijn !? Een schuine oplopende kant waar waar vaak met mechanische hulp een boot op gesleept wordt ( soms zelfs een spoor ) een echt dok is iets als een doodlopende sluis , boot vaart er in water wordt er uitgepompt enz zodat er onder de boot gewerkt kan worden . Aan de kade kan ook betekenen de boot is kapot .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En aan de ketting betekent de overheid heeft de boot verboden uit te varen , zoals nu met de boot van green peach in rusland :(