Is een mariner 9.9 pk uit 2010 om te bouwen tot afstandsbediening?

Toegevoegd na 12 minuten:
Deze buitenboordmotor heeft nu knuppelbesturing en we willen hem achter een bootje hangen met een stuur, is de buitenboordmotor om te bouwen en wat zouden de kosten ongeveer zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Boten
3.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een motor ombouwen tot een afstandsbediening lijkt me onzinnig werk, dan kun je beter gelijk een afstandsbediening kopen.

Antwoorden (2)

Volgens mij is dat gestandaardiseerd en kun je een afstandsbediening als hieronder aansluiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is zeker niet gestandaardiseerd en verschilt van merk tot merk. Bedienkabels van een Yamaha passen bijvoorbeeld niet op een Mariner. Ook de wijze van bedienen kan verschillen, bijvoorbeeld duwgas of trekgas.
Meestal kan je bij kleinere buitenboordmotoren niet direct een gas en schakelkabel aansluiten en moet je daarvoor een ombouwsetje op de motor monteren. Het beste kan je bij een Mariner dealer informeren wat een ombouwset voor jouw motor kost.