Wanneer laad een accu op?

Wordt een accu dat aangesloten is op een buitenboordmotor opgeladen zodra de motor stationair draait of alleen wanneer de schroef draait?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Boten
2.7K

Het beste antwoord

Als de laastroomcontrolelamp uit is, laadt de dynamo de accu op. Bij stationair draaien levert de dynamo niet de maximale stroom, dit is meestal bij verhoogd toerental. Dus als de schroef draait, laadt de dynamo meer dan bij stationair toerental.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb toch al heel veel buitenboordmotoren gezien maar nog geen een met laadstroom controlelamp. Overigens klopt de rest van je antwoord redelijk, hoewel ik toch al behoorlijke laadstromen heb gezien bij stationair toerental. Het hangt een beetje van merk en type af.