Waarvoor zijn de boten in de Rotterdamse haven die water omhoog spuiten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Boten
3.4K

Antwoorden (2)

Zo te zien wordt hier een van de incidentbestrijdings- / patrouillevaartuig van het Rotterdamse havenbedrijf gebruikt om met zijn waterkanonnen een groet te brengen
aan een cruiseschip (of een belangrijke gast op dat schip).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zijn de blusboten van het havenbedrijf. Die heeft een eigen brandweer voor op het water. De werkelijke functie is dus het bestrijden van vuur. Met feestelijkheden creëren ze een fontein om dat de waterkanonnen toch met enige regelmaat getest moeten worden.