Wat voor schip is dit en waarvoor dient het?

Het is een klein schip ca. 10 meter in Italie. zeer hoge mast metaal (kraan), in top 3 mannen. Lange giek liggend, zeer veel tuien. De lengte van de masten en giek zouden het schip onstabiel moeten maken, toch zag ik er twee op volle zee. Minimale bemanning 5 pers.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Boten
ronron1212
10 jaar geleden
Zou wel handig zijn een foto. Ik denk dat het om een tonijnvisser gaat.

Het beste antwoord

Dat is vast een vissersschip, ik heb ze ook voor de Baskische kust in Spanje gezien. Lange gieken kunnen horizontaal worden gehangen naast het schip, op hun plaats gehouden door kabels aan de mast die je zag. De gieken trekken dan de netten door het water. Vaak doen ze het ook 's nachts met felle lampen die de vissen aantrekken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had al een idee dat het een tonijnvisser was, maar door de schijnbare instabiliteit van het schip had ik mijn vragen Tonijn is een zware vis en kan vechten en het schip in onbalans brengen. Maar ik heb uitgezocht dat ze geharpoeneerd worden. De mannen in de mast zijn de uitkijken.