hoe repareer je een vastloper bij een buitenboordmotor 5pk?

ik heb een vriend die een suzuki 5pk heeft.
hij schijnt vastgelopen te zijn je kuny namelijk nog aan de trekstarter trekken maar heel stroef.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
7K

Antwoorden (1)

Je vraag is wel erg summier, Suzuki maakt zowel 5 Pk viertakt als tweetakt motoren.
Verder is het zo dat als je aan het trekkoord trekt je bijna alles in de motor in beweging zet, de krukas, de zuiger, de aandrijfas naar het staartstuk. Bij een tweetakt gebeurt het wel dat de zuiger vastloopt, als een viertakt vastloopt is het meestal de krukas. Je kunt proberen door het bougiegat in de cilinder te kijken of je vreetsporen op de cilinderwand zit. Er zijn veel redenen waarom de motor "stroef" draait. Probeer iemand te vinden die ervaring heeft met verbrandingsmotoren (en dat hoeft geen buitenboordmotor monteur te zijn) en laat die er eens naar kijken. Succes!