hallo mensen, ik heb een buitenb motor Tomos 4.8 pk nu zit de bediening voor/achteruit vast in vooruit wat kan dat zijn en hoe los ik het op??

Buitenboord motor Tomos 4.8 pk luchtgekoeld, met bediening voor en achter uit. Nu zit de bediening vast en wil hij niet meer in zn achteruit maar de motor loopt wel goed! Wat kan dit zijn en hoe los ik het op? ik hoop dat er iemand is die mij hier in kan helpen Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
2.2K

Antwoorden (2)

als ik het goed begrijp zit de schakelaar op de motor zelf? o heb je een consoleboot met gashendel? in het geval van de consoleboot zit vaak een knopje onder de hendel die je moet indrukken om hem van zn vrij naar voor of achteruit te laten gaan, mischien zit die vast? als die op de motor zit hb je hem mischien ok op een of andere manier opslot gedaan? en anders probeer eens gewoon met brute kracht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het schakel mechanisme loopt via een aantal overbrengingen naar het staartstuk. Ergens zal 1 van deze overbrengingen vast zitten naar ik aanneem, waardoor hij niet meer schakelt. Of onderin het staartstuk is hij vast gelopen. Dan zul je dit gedeelte open moeten maken om dat vast te stellen.