Ik wil graag een elektromotor kopen voor mijn zodiac van 3.30m om 5 à 6 km p/u te kunnen varen. Wat voor motor moet ik dan hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
2.6K

Antwoorden (4)

dan zal je toch een motor moeten aanschaffen die op een accu kan draaien (fluisterboot) en er zal ook een schroef aan moeten kunnen. voor een Zodiac heb je een buitenboord motor nodig die zijn er al voor 300 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Minn Kota maakt elektrische buitenboordmotoren op 12volt met diverse vermogens. Voor een Zodiac van 3,30 meter kom je wel terecht bij de wat zwaardere modellen. Precies aan te geven welk model je nodig hebt om 5 a 6 km p/u te varen is moeilijk omdat dat ook nog afhangt van bijv. het aantal personen in de boot. Minn Kota wordt ook verkocht als Yamaha, zijn technisch hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mmh.. voor een zodiacje is een 6 pk 4takt veel leuker eigenlijk, maar ik vermoed dat je of kleine kinderen hebt of een visser bent? achja, dan is het nog niet zon slecht idee opzich.. ik heb even snel voor je gekeken en voor zon 1400 euro heb je een 2pk elektrische motor.. en de versie van 4 pk kost 1650 euro op deze site.. terwijl een buitenboort motor van 2.5 pk van suzuki kost 799 euro, en een 4k 1200 euro in beide gevallen dus ook goedkoper tot mijn verbazing, maarja het zou ook wel kunnen dat ik bij een dure site heb gekeken..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn vaargebieden waar je alleen met een elektromotor mag varen. Op welke site heb je gekeken voor die elektromotor? Is dat een buitenboordmotor?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goh dat wist ik niet.. ja het is een buitenboordmotor, dit is de lichtste waar ik het over had : http://www.elektrischvaren-winkel.nl/a-26381115/torqeedo-elektrische-buitenboord-motoren/torqeedo-travel-503 ,
Je hebt verschillende mogelijkheden. Qua motor zou ik gaan voor eentje waar de accu in de motor zit zoals bij de Torqeedo travel serie. Hierdoor heb je geen lossen accu in de boot staan. De investering is wat groter dan dat je een normale verbrandingsmotor koopt alleen heb je aan de elektro motor geen onderhoud. Het opladen van de accu kost veel minder dan een tank benzine. Wanneer je niet de hele dag wil varen dan kan een elektro motor prima.