hallo, weet iemand of je met een klein motorbootje van Amsterdam naar Utrecht stad kan varen ???

ik mag een bootje met motor lenen van een vriend van mij maar dat ding ligt in Amsterdam en we hebben geen trailer om hem naar Utrecht te brengen. De kans om deze zomer een bootje voor de deur te hebben liggen, wil ik niet afslaan maar vraag me af, of hem ophalen via het water, wel mogelijk is.

Vast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
11.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb vorige week een bootje gekocht en had ook geen vervoer. Je kunt ook een oproepje plaatsen op een advertentiesite: wie kan helpen met vervoer. Ik had snel al een reactie en tegen benzinekosten wilde iemand mij wel helpen. Bootje ligt nu op de plaats van bestemming.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi, dank je voor de tip, en de ervaring, zat er ook al aan te denken, weet je nog wie t was? was t in de buurt? wie weet kan ik dezelfde bellen als jij hebt gebruikt..... weet ik in ieder geval dat t betrouwbaar is, lol, dankkie!! oh ps, genieten he, zo een bootje? ik kan niet wachten!!

Het beste antwoord

Voor het Amsterdam-Rijnkanaal heb je een behoorlijke boot nodig, en een behoorlijke vaarervaring. Met een klein bootje daar is zoiets als met een driewielertje op de snelweg gaan rijden.
Het is een vrachtvervoer-route, veel grote schepen met veel haast die een klein bootje voor de boeg niet eens kunnen zien.

Je kan een wat langere route nemen, maar wel veel leuker om te varen:
- over de Amstel naar Ouderkerk a/d Amstel
- links bij Ouder-Amstel naar Abcoudermeer
- door Abcoude heen, door Baambrugge, door Loenersloot
- Amsterdam-Rijnkanaal oversteken naar Nieuwersluis, daar rechts
- door Breukelen en Maarssen naar Utrecht

Op Google Maps in satellietview kan je mooi de route zien, en ook de leuke terrasjes langs het water waar je even kunt aanleggen om te eten en drinken.
Maak er een lekker dagje varen van, het is mooi weer;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klinkt goed zeg! ga ik doen!! was al van plan er een daggie of meer van te maken, dus dit klinkt als de ideale route!!! super!!! dankkie wel.................
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antwoord naar mijn hart. Zeker de Vecht vanaf Nieuwersluis tot aan de noordersluis bij Utrecht is een mooie rustige route.
Jammer van die ongemotiveerde min Van mij een plus. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@kattebelletje: het een stalen roeiboot van 4.5 meter met een moter met 6pk. wat denk je? is dat te doen?? IK weet sinds net dus dat dit de boot is, het bootje, om precies te zijn, dus ik hoop dat je kan antwoorden, of het verantwoord is met zoiets..... vast hartelijk dank weer!!! (verheug me ondertussen op die route, dus ik hoop dat t kan, met zo een stalen dingetje...) vriendelijke groeten van Umria
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@umria, ja hoor, gaat lekker lang duren. Neem roeispanen mee voor noodgeval als de motor het niet doet. Alleen bij het oversteken van het Asd-Rijnkanaal heel erg goed opletten, je bent niet snel met oversteken, en al die grote joekels zijn wel snel met je pad kruisen;). Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hee, dank je wel Kattebelletje!!! verheug me er heel erg op, dank je voor jou info, anders zou het waarschijnlijk niet eens gebeuren! dankkie dankkie dankkie!!!!
doegg, lfs van Umria
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
t beste antwoord, natuurlijk!! want ik weet nu precies wat kan, hoe etc, super antwoord, dank je wel!

Andere antwoorden (1)

In principe is dat mogelijk. Vanaf Amsterdam vaar je via het Amsterdam-rijn kanaal zo naar Utrecht. Dan de sluis door en je vaart zo door de binnenstad van Utrecht.

Vraag is wel wat dat voor bootje is, want de golven op het Amsterdam-rijn kanaal zijn groter dan je denkt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Heb zelf wel eens met een kleine motorkajuitboot op het Amsterdam-rijnkanaal gevaren, maar het zweet stond in mijn handen... (vanwege de hoge golven)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ik dacht ook via t Adam rijnkanaal en ja die golven zijn best wel scary...... moet nog ff uitzoeken wat t voor bootje is, ik geloof zo een metalen waar je ook mee kan roeien, maar weet t niet zeker..... misschien genoeg ballast dr in doen, tegen de zwaarste golven?? dank je voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ARK is BESLIST af te raden voor een klein motorbootje. Er varen veel grote vrachtschepen en die varen snel ook. Ze maken een hoge golfslag, die door de stenen oevers teruggekaatst wordt en je staat echt op je kop. En je moet er niet aan denken wat er zal gebeuren als je motor uitvalt.
ancori
3 maanden geleden
Wij hebben jaren het ark gevaren met een vrachtschip..Zou het niet doen,met je bootje.. Is net een kookpot. Zelfs grotere bootjes en jachtjes draaien als een drol in een pispot.11 jaar geleden al en nu zeker.