waarvoor is dit lampje op mijn buitenboordmotor?(zie foto)

als ik de motor probeer aan te trekken gaat ie heel even branden in de kleur rood.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
21.6K
Amadea
12 jaar geleden
Heeft denk ik met de brandstof te maken. Als de voorraadtank leeg is gaat ie vast constant rood branden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom brand ie dan als ik m probeer aan te trekken met een volle tank???
Amadea
12 jaar geleden
Omdat ie in het eerste begin nog "droog" staat. Vergelijk het met een kaarslontje. Als je het lont aansteekt heeft het in het eerste begin nog geen brandstof, dan moet het lont eerst naar het kaarsvet toe afgebrand zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee want bij een buitenboordmotor pomp je met een knijpballetje in de slang benzine in de motor en als ie in het begin droog zou staan kan ie ook niet starten..

Het beste antwoord

Dat is volgens mij een waarschuwingslampje voor je oliedruk. Dat ie eventjes brandt tijdens het starten is normaal. Maar daarna mag ie niet meer branden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord is correct.
plusje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal juist. Even branden mag naar moet als hij aanslaat vrijwel meteen uit gaan. Check anders even je oliepeil.

Andere antwoorden (2)

bij andere mercury's is dit lampje vergelijkbaar met het motor waarschuwingslampje in je auto.

http://www.inkbox.net/whaler/warning-light.jpg

aangezien je je motor aan trekt, zal het geen warmte probleem zijn, ik stel voor dat je de olie nakijkt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet je misschien ook hoe dit moet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zit een peilstok aan de zijkant met daarop streepjes die aangeven hoevell olie er in hoort/hoeveel er in zit. eerst even met een doekje aangeven.
probeer aan het instructieboekje van de motor te komen, daar staat het precies in.
Dat heeft met de oliesmering te maken, zodra deze niet correct is gaat het lampje branden.

Oliesmering wordt voornamelijk gebruikt bij hoge toerentallen en hoge bedrijfstemperaturen.