Waar ligt de pakjesboot na de intocht?

De verblijf plaat in de zomer bijvoorbeeld

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Boten
6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of is deze vraag echt serieus?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom niet. Je ziet de boot 1 keer per jaar. Dus waar ligt hij de andere 364 dagen

Het beste antwoord

De boot van Sinterklaas maakt onderdeel uit van de vloot van Hollands Glorie. In de winter gebruikt de Sint de boot als vervoersmiddel van Spanje naar Nederland en weer terug. De overige maanden, als de Sint de boot niet nodig heeft, mag Hollands Glorie de boot gebruiken voor dag,- middag en avondtochten voor bedrijven en particulieren.

De boot heet de Hydrograaf en is in 1910 als stoomschip gebouwd bij scheepswerf Feijenoord te Rotterdam. In de jaren twintig en dertig heeft het koninklijk huis dit schip regelmatig gebruikt voor officiële bezoeken aan de Hollandse eilanden. Tot 1962 deed het dienst bij de Koninklijke Marine. Nu vaart het hoofdzakelijk in de diepere wateren rond Amsterdam en Rotterdam.

Toegevoegd na 4 uur:
NB. De thuishaven is dus Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He som goed van je +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord+1 Maar hij ligt dus wel in het water....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En in de haven. Je weet tegenwoordig niet meer of een vraag serieus is of niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets mis met de antwoorden Haven en Water (ik heb beide een + gegeven).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond het zelf wel een leuke vraag omdat het echt een heel beroemde stoomboot is. Hij vaart bijvoorbeeld ook meestal met Sail mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja weer wat geleerd vandaag;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige echte antwoord op mijn vraag. De rest van de antwoorden was gewoon onzin.

Andere antwoorden (3)

In het water...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal je min wel compenseren hoor +1
In de haven en deze locatie moet geheim blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de pakjes haven natuurlijk, vlak bij pakjesdam.
Alles wat er nog in ligt gaat naar de kringloopwinkel,
dan komen de opruim en schilder pieten en zo eind augustus wordt de boot weer ingeladen.
Dat je dat moest vragen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh Edd de minnetjes zullen er al aankomen hoor.
Alvast +1 ter compensatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lachen hoor die minnetjes van mensen die niet geantwoord hebben, ik kan hier toch niet serieus op in gaan, op deze vraag.
dank voor de twee plusjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, waarom kan je er niet serieus op in gaan? Het is tenlsotte een heel bekende boot en onderdeel van ons nationaal varend erfgoed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft het enige serieus antwoord, ik zag het als een grapje en nog steeds.
Maar je antwoord was mooi.
Maar je reactie is toch ook een grapje hoop ik?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha Ed, Ik probeer altijd serieuze antwoorden te geven. Mijn antwoord is op één zin na helemaal waar.