hoe moet je een draad trekken uit mast?

het is een 2 polig draad die ik uit een mast van een zeilboot (comprimis 720) wil trekken omdat ik een nieuw draad er in wil doen maar ik krijg het oude draad er niet uit weet iemand of dit ergens in de mast vast zit ik heb aan beide kanten getrokken maar er is geen beweging in te krijgen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten

Antwoorden (2)

Middenin de mast zit een soort flessenhals. Heel smal. Het zou kunnen dat er wat vuiligheid aan je draad zit, zodat deze niet door deze 'hindernis' kan komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Compromis 720 is een 6 persoons kajuitzeiljacht, gebouwd tussen 1970 en en begin tachtiger jaren, door Jachtwerf Zaadnoordijk.
als je op de 2de link kijkt, kun je kontakt opnemen met de oorspronkelijke bouwers.
tip, als je de oude draad eruit trekt, knoop de nieuwe er dan aanvast.
succes