hoeveel uren per week mag je op je 17e stage lopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
1.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Als krantenwijk of hardlopen?

Antwoorden (2)

Max. 40 als het goed is. Ik heb vorig jaar (toen ik ook 17 was) 40 uur per week stage gelopen bij een kantoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag 45 uur per week werken. Per dienst mag je niet meer dan 9 uur werken en per 4 weken niet meer dan 160 uur. Maar er zijn wel wat andere regels: jongeren van 16 en 17 jaar mogen niet 's nachts werken, geen oproepdiensten doen en ook niet overwerken. Ook hebben ze recht op langere rusttijden dan jongeren en volwassenen van 18 jaar en ouder.
Ook zijn sommige risicovolle werkzaamheden niet uitgevoerd worden.
Lees er meer over bij de bronnen.