Problemen met buitenboordmotor yahmaha (zie beschrijving)

Ik heb vrijdag via marktplaats een buitenboordmotor 'yamaha 4pk 4takt' gekocht.
Gisteren heb ik ermee gevaren.
Het ging goed, alleen kan ik niet rustiger varen dan dat pijltje op de gashendel, dan valt de motor uit.
Ik kan dus ook niet makkelijk schakelen omdat ik dan te snel daarvoor ga.
Is dit normaal, of moet ik hem na laten kijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
5.9K

Het beste antwoord

het kan zijn dat je carburateur vuil is.
ik heb een 15 pk yamaha, en die viel eerst uit bij lage toeren, en daarna stopte hij er acuut mee.
er zat heel fijn vuil in de carburateur, dat komt van de benzine als hij lang niet gebruikt is.
even wegbrengen en laten nakijken en voor de zekerheid afstellen.
ik was 60 euro kwijt en hij deed het weer perfekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk is het stationair toerental van je motor te laag afgesteld, en dat is makkelijk bij te regelen. Eigenlijk hoort de motor niet uit te vallen, en moet hij ook op een heel erg laag toerental schakelen. Ik heb zelf een Yamaha 9.9 AEL, en deze is nog nooit uitgevallen, ook niet op de minimumtoeren.

Ik heb wel nog een paar vragen voor je:

Wat voor boot heb je voor je motor? Hoe oud is de motor? Is deze altijd goed onderhouden? Als je dat laatste niet weet, kijk eens naar de controlestraal van het koelwater - dat is vaak een redelijke graadmeter bij buitenboordmotoren.