Hoe heet dit onderdeel van een bootmotor?

Er is een onderdeel kapot. Wij weten niet hoe dit onderdeel heet. Het zit dus aan de aandrijving van een bootmotor (Renault)

Zie rode pijl

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Boten
1.3K

Antwoorden (4)

Volgens mij is dat een flexibele koppeling.
Hier een afbeelding van een modernere (en grotere)...
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Dit is een homokenitische koppeling. Deze is zo geconstrueerd dat er geen oneenparige snelheid op de as ontstaat t.o.v. een kruiskoppeling.

Toegevoegd na 10 minuten:
Hier een voorbeeld van een homokenetische koppeling
http://nl.wikipedia.org/wiki/Homokinetische_koppeling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een deel van de keerkoppeling. De keerkoppeling zorgt ervoor dat de schroefas op een gecontroleerde manier de overgang van vooruit naar achteruit kan maken, met andere woorden: de draairichting van de as omdraaien.

Het specifieke onderdeel is de aansluiting tussen de schroefas en de keerkoppeling zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is waarschijnlijk een flexible , die vangt de klap op bij in werking stellen van motor op aandrijfas
Bronnen: