heeft een hibo 270 een kortstaart of een langstaart nodig?

www.rubberbotenonline.nl staat de boot.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Boten

Het beste antwoord

De Hibo 270 heeft een kortstaart nodig. Of je een kort of een langstaart nodig hebt hangt af van de hoogte van je spiegel. Het horizontale deel van je staartstuk moet ongeveer gelijk met de onderkant van je boot komen. Dan is de motor en boot combinatie het meest efficient. Als je een langstaart gebruikt dan steekt de motor flink onder de boot vandaan met de eventuele gevolgen van dien als je in ondiep water vaart.

Als je spiegel hoog is dan komt een kortstaart niet voldoende ver in het water waardoor hij niet efficient is. De schroef kan dan zelfs gedeeltelijk boven water uitsteken.

Houdt rekening met het maximaal aantal pk's en het gewicht.

Maximaal aantal PK's : 10
Maximaal laad gewicht : 370 KG
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is een kleine boot dus kortstaart volstaat.
Je kan er wel een langstaart aanschroeven maar let dan wel op je diepgang.