Wat zijn die kleine gaatjes/putjes aan de achterkant van je autostuur?

Waarom heeft een stuur in veel auto's gaatjes/kleine "putjes" aan de achterkant? Beetje moeilijk uit te leggen maar wie het ook is opgevallen snapt waar het over gaat. Is me vaker opgevallen bij diverse merken auto's. Ik bedoel dus niet over het hele stuur, meestal een stuk of 2 boven aan de achterkant links en rechts. Wat zijn het en waar dient het eventueel voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Ha, die Juul86;

Die gaatjes/putjes/kuiltjes zijn bedoeld om je vingers wat extra grip te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle reacties worden steeds verwijderd.
Dus mijn uitleg over de gaatjes is volgens het moderatieteam niet waar.

Hopelijk kunnen hun mij dan wel overtreffen waar ze voor zijn. Jammer dat ze je er zonder pardon uit kunnen gooien. Je mening wordt dus niet op prijs gesteld.

Is dit voor mij de laatste keer geweest dat ik ergens nog antwoord op geef.