mijn autoradio doet het niet op de display staat wel amp clip wat is dat en hoe los ik dat op

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Amp clipping:
Normaal heeft is het signaal naar je speakers een mooie sinusvormige golf. Bij amp clipping worden de toppen van deze golf afgekapt en krijg je een meer blokvormige signaal. Dit signaal kan je speakers beschadigen.

De melding is dus en soort ingebouwde beveiliging.

Amp clipping kan onder andere voorkomen als de versterker stuk is, maar ook als je hem harder zet dan hij eigenlijk aankan (vandaar vaak het advies slechts maximaal 3/4 van het maximale vermogen).

Als resetten (desnoods door de accuspanning even los te halen) van je versterker niet werkt, of dat je het probleem steeds terug blijft komen, dan moet je waarschijnlijk toch aan een betere versterker.