Heb een auto verkocht maar nog geen vrijwaring

koper heeft ANWB verkoopovereenkomst ondertekend maar is een paar dagen later niet meer tevreden met de auto en zegt dat er een reparatie van 1200 euro is geadviseerd via RDW is wel zichtbaar dat hij de auto een dag na aankoop heeft overgeschreven maar hij heeft mij de vrijwaring nog niet opgestuurd? wat zijn mijn en zijn rechten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is dit dan voor reparatie van €1200? Dit is wel erg veel geld, ik ben heel benieuwd wat dit dan is..

Antwoorden (5)

ik zou met deze vraag morgen het rdw zelf maar bellen, en vragen wat je moet doen, wel is zo hij staat niet meer op jou naam, dus als hij een verbaal oploopt jij niet de boete thuis krijgt,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De auto staat op zijn naam en dus is hij de eigenaar.
Ik zou de rdw bellen en vragen hoe verder te handelen en of de auto inderdaad wel op de koper zijn naam staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koper is verplicht om het vrijwaringsbewijs aan de verkoper te overhandigen!

Als je een auto particulier verkoopt dan is het verstandig om als verkoper mee te gaan als de koper het kenteken op naam zet! Dan heb je direct het vrijwaringsbewijs in handen, en kun je rustig slapen!

Het kan namelijk ook gebeuren dat de koper nog 1 of een x aantal dagen rijdt zonder het kenteken over te schrijven, en dan geflitst wordt of een andere overtreding!
Dan komt de bekeuring op jouw naam, en heb je een hoop ellende omdat je dan meestal ook al de verzekering hebt opgezegd! Terwijl de koper nog geen nieuwe verzekering heeft afgesloten!

Dus ALTIJD DIRECT het vrijwaringsbewijs in ontvangst nemen! Of de auto niet meegeven!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terug overschrijven kan hij niet dus jij bent er vanaf.
Neem wel even contact op met de RDW en geef aan dat de koper weigert je het bewijs te geven. Stuur de RDW een email of brief dan heb je dat vastgelegd.
Verder hoef jij je niet meer druk te maken.

Als je een auto koopt moet je hem nakijken. Er kan altijd een hoop kapot en vaak merken mensen niet eens dat er van alles versleten is als ze een auto verkopen, of kopen natuurlijk.
Daarom altijd even op de brug bij een garage of bij een keuringsstation van de anwb bijv.
Als koper ben je zelf ook verantwoordelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh oh, vrijwaring altijd meteen met de verkoop regelen. Op de verkoop maakt het niets meer uit, maar je moet achter de vrijwaring aan om in de toekomst niet verantwoordelijk gesteld te worden voor schade veroorzaakt met dat voertuig.