Wie bouwde deze speciale achterklep die voor verschillende modellen is uitgebracht.

Er is bij ons een Volvo 440 binnen gekomen met een wel heel vreemde achterklep, mijn vraag is waar en door wie worden deze gemaakt ??
Heb ook een afbeelding gevonden van een Ren25, maar kan nergens vinden wie deze maakt, wie kan mij meer duidelijkheid geven ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben al een tijdje op zoek, heb ook rond geïnformeerd.
Kreeg een naam TONCAR, maar dit bedrijf is veranderd van instelling en is nu meer elektronisch gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Nick,
Toncar doet nog steeds plaat/spuitwerk en restauratie hoor.kijk maar ff op hun site Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Leonard, ik heb al contact gehad met toncar, maar die lieten ook weten dat ze hier niets meer mee te doen hebben.
Bedankt !
Nick

Het beste antwoord

Hallo Poha

Die klep is gemaakt en ontworpen door het Belgische EBS (Ernst Berg Specials), bekend van de Renault 5 Cabriolet, maar het bedrijf heeft ook open Citroëns AXen gemaakt, en ook eens een 480 Cabriolet.

De klep werd in Nederland geïmporteerd door Toncar, in Berkel en Roderijs(www.toncar.nl) . Op een gegeven moment kregen ze om de één of andere reden een rechtszaak van Volvo aan de broek en was het over en uit.

Zo nu en dan (echt zo nu en dan) komt er een dergelijke klep voorbij op marktplaats, vorig jaar herfst is er één weggegaan voor veertig euro.

Het koste toendertijd 4000 gulden ,als je de normale klep inleverde kreeg je daat 500 gulden voor.

Groeten Leonard

Toegevoegd na 3 minuten:
daat=daar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gevonden via marktplaats voor 150 euro
Kunnen wij deze auto weer afmaken.
Bedankt voor je uitleg.

Andere antwoorden (1)

Informeer eens bij Terberg Benschop.
Terberg Specials heeft veel van dit soort zaken gedaan, maar deze bestaan niet meer. De Holding van de Terberggroep zit in Benschop.