waarom is een 2cv een lelijke eend?

ik vind dat een leuke en mooie auto.
ik heb er zelf ooit ook 1 gehad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, in Frankrijk kennen ze het woord eend niet.
Dus bleef het daar 2CV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eend in het Frans = Canard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben heel benieuwd naar het antwoord van Heidi78 :)
rose
13 jaar geleden
Het lelijke eendje in het sprookje van H.C. Andersen bleek een prachtige zwaan...

Het beste antwoord

Hij werd door de pers als extreem lelijk bevonden. En hij lijkt een klein beetje op een eend, vanwege het uiteinde van de 'koets' (carrosserie) dat op een eendenstaartje lijkt. In Duitsland heet het gewoon een 'ente' en in Belgie is het een 'Geit'.
Ik vindt het een een fantastische auto, met een heel mooie vormgeving en ontwerp, en een heel gemakkelijke techniek. Heerlijk om in te rijden, en elke dag met een grote glimlach van mij en de medeweggebruikers!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was al benieuwd naar jou antwoord :)

Andere antwoorden (3)

De wagen had allerlei verschillende namen in europa. In nederland lelijke eend waggelende auto en traag
13 jaar geleden
Hoi Pruts,

Het is een bijnaam, en hij lijkt ook wel wat op een eend.
De officiële uitspraak van de naam is deux chevaux. Populaire bijnamen zijn Lelijk eendje (of kortweg eend) in Nederland en Geit in België.

Zo heb je ook de Citroen DS die we kennen als "De Snoek)
En de fiat 500 met als bijnaam ( Het rugzakje)

Groeten Leonard

Toegevoegd na 2 minuten:
Ïn Engeland heet de 2CV tin snail ( blikken slak)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weer wat opgestoken
++
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje, zijn ook leuke auto's en hoop dat ze nog lang in ons straatbeeld blijven.
Ik word altijd vrolijk van het geluid en het bochtengedag van de "eend"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha, dikke plus Leonard!
In 1948 werd de auto aan pers en publiek voorgesteld. Een journalist zou het wagentje het lelijke eendje hebben genoemd en deze benaming is in Nederland een geuzennaam geworden.
Een geuzenaam is een erenaam die men zich zelf geeft al hoewel het vroeger een scheldnaam was.
Je kunt het dus beter als een troetelnaam interpreteren die staat voor een leuk en lief autootje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is waar.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een geweldig auto en een van de weinige waarmee je fatsoenlijk door de woestijn kunt rijden. Een woestijneend dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan die door de woestijn?
dat wist ik niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet doen op die smalle bandjes ..
Je kan er wel goed mee door Peking rijden ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk maar eens op deze site en zo zijn er vele. Er zijn zelf four wheel drive eenden gemaakt voor de woestijn.
Je blijft lachen. http://www.bndestem.nl/regio/moerdijk/3905963/Met-een-Lelijke-Eend-dwars-door-de-woestijn.ece http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=lelijke+eend+woestijn&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=ae093dfbb7ece22b
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha hilarisch !
Maar dit zijn geen standaard eendjes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje prutsen en gaan met die banaan....
Mijn zwager heeft dat in de jaren zestig met een Ford Taunus 12 M gedaan en heeft het gehaald. Ghana geloof ik.
Op de terugweg in Brussel braken de bladveren. Allicht na al die warmte en toen die kou.