Als een weg aan beide zijden een fietspad heeft moet ik fietsers die aan de verkeerde kant fietsen als automobilist toch voorrang geven bij afslaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.8K

Het beste antwoord

Hoe krom het ook is, het schijnt wel te moeten. Als automobilist word je toch meestal in het ongelijk gesteld als je een fietser dank zij zijn eigen kamikazegedrag aanrijdt. Net alsof je als automobilist alle fietsers die links, door rood, of aan de verkeerde kant van de weg rijden en geen voorrang verlenen in de gaten kunt hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bescherming van fietsers grenst aan het ongelooflijke. Of ze nu uit de lucht komen vallen of uit de grond omhoog schieten ze hebben kennelijk altijd gelijk. Ook nog eens bij gebrek aan "handhaving".

Andere antwoorden (4)

Ook al fietsen de fietsers aan de verkeerde kant, als zij rechtdoor gaan op dezelfde weg en jij slaat af, dan moet je volgens de regels hen toch voorrang geven, want rechtdoor gaand verkeer gaat voor afslaand verkeer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die moet je voor laten gaan.
Zo had ik een keer een aanrijding met een fietser die op de stope fietste en van rechts kwam.
Hij mocht niet op de stope fietsen, maar kwam van rechts!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ,je moet alle aanwijzingen en zo opvolgen.dat fietsers het niet doen is hun probleem.