Waarom heeft in een gezin met twee auto's, de vrouw meestal de kleinste auto ?

Terwijl dit helemaal niet logisch is aangezien het meestal ook de vrouw is, die de kinderen vervoert en de boodschappen e.d. haalt.

Heeft iemand daar een goed antwoord op ? Vanuit eigen ervaring of misschien gewoon een goede logische verklaring ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
3.4K

Het beste antwoord

statussymbool
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Kleine auto is goedkoper voor thuis.
Grote auto is duurder van de zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik voor mijn werk de grootste afstand moest overbruggen had ik de grootse auto en mijn vrouw de kleine.
Nu is dat andersom en heeft mijn vrouw de grootste en ik een fiets.
Maar inderdaad over het algemeen is het zo.
Zal wel weer met mannen en formaat te maken hebben ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet toch onderhand wel dat het bij mannen altijd om de grootte gaat? ; )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huh
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat niet om de grootte, het gaat erom wat hij ermee doet ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met 5 cm bereik je niet veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huh
Een grote auto krijg je meestal omdat je een representatieve functie hebt. Dus de zaak verwacht dat van jou. De vrouw doet traditioneel de boodschappen en voor dat soort activiteiten is een klein makkelijk door stadsverkeer te bewegen voertuig handiger.

Toegevoegd op 05-05-2009 22:56:33
Bovendien geldt voor de meesten dat in de weekends de lange afstanden in papa's auto worden gedaan. En daarmee beperkt weer de afschrijving op mama's auto die wel weer privebezit is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hoofd kostwinnaar heeft over het algemeen de grote / nieuwe auto. Over het algemeen is de man de hoofd verdiener dus zal deze de grote nieuwe auto besturen. Bij mannen zal het ook wel meespelen dat een auto een soort statussymbool is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het vrouwen minder uitmaakt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat mannen toch een wat 'stoerdere' auto willen, die voornamelijk opvalt. En dat terwijl vrouwen een auto willen waarmee ze de kinderen willen vervoeren máár waar ze ook een beetje makkelijk mee kunnen parkeren. Voor vakanties enzo maakt het niks uit, dan kunnen ze met de grotere auto van de man gaan.

Ook denk ik dat er niet veel mannen zijn die een kleinere auto willen hebben dan hun vrouw. Mannen houden over het algemeen gewoon meer van auto's en hechten dan ook meer waarde aan een grotere auto.

Wellicht een beetje zwart-wit, maar ik denk dat het over het algemeen zo zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm, bij ons is de grote auto van mij. Ik heb hem gekocht omdat wij als samengesteld gezin met 4 kinderen niet in Freddy zijn Renault Megane pasten en ik net mijn Twingootje in de prak had gereden. Omdat er dus toch een nieuwe (lees: andere) moest komen, dan maar gelijk een grotere.
Uiteindelijk rijdt mijn auto nu wel op gas en wordt dus door Freddy gebruikt omdat hij verder moet rijden voor zijn werk en het zo dus goedkoper is.
Dit is natuurlijk een heel specifiek geval en zegt niks over de rest van de bevolking.
Ik denk dat er 2 redenen voor zijn (misschien nog wel meer, maar ik bedenk er zo snel twee die logisch lijken):
1. De man heeft vaak een hogere functie waarvoor hij ook qua auto wat aanzien behoort te hebben, of waarbij hij een (grote, indrukmakend op klanten/zakenrelaties) lease-auto heeft.
2. Vrouwen zijn vaak niet zo zeker van zichzelf achter het stuur en rijden liever met een kleinere auto, vooral als ze vaak moeten parkeren, bv voor boodschappen of oook voor het werk (om maar niet te discrimineren).

Ik persoonlijk behoor niet tot de vrouwen onder 2, want ik rij heel graag in een grote auto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn eigen ervaring is dat je met een kleine auto gemakkelijk kunt parkeren. Ik blijf toch een vrouw ;)
En mijn autotje is lichter dus goedkoper..

Als de man veel kilometers maakt is het logisch dat hij een comfortabele auto wil, maar of comfortabeler ook automatisch groter betekent?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gunt je kinderen ook plezier en daarom laat je ze in een soort botsautootje brengen en halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Mystica;

Mevrouwv verdomt het om haar korte afstandjes in mijn grote bak af te leggen. Bovendien past de voor haar werk vaak noodzakelijke Hans Kloktoverkist wel in haar auto en niet in de mijne. Verder is die kleine ook economischer bij stadsverkeer. Overigens rij ik wèl graag in dat kekke bakkie van haar....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel korrekte opmerking. De enige plausibele uitleg is dat vele wagens voor mannen bedrijfswagen zijn en statusgebonden en de vrouw zelf uit het gezinsbudget de wagen bepaalt en dat dat voor haar van minder belang is omwille van het weinig aantal kilometers dat afgelegd wordt tussen huis en school. Niettemin een terechte vraag voor het geweten even aan te porren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jullie vergeten één belangrijk ding. Wanneer de grote auto een zogenoemde leaseauto van de zaak is dan hagt hier wel een nadeel aan. De Belastingdienst zal het niet accepteren als de privé auto veel kleiner is dan de leaseauto...

Dus als de leaseauto een Range Rover is en privé word gereden in een Mitsubishi Cold. Dan krijg je vroeg of laat een probleem met de Belastingdienst. En zeer zeker, wanneer je keurig je rittenadministratie op orde hebt om aan te tonen dat je niet meer dan 500 km privé rijd. Het zijn geen vergelijkbare auto's...

Dus voor al die mensen, waar manlief een grote wagen van de zaak heeft en vrouwlief een veel kleiner autootje. Dus even rekening houdend dat het grote gebied van middenklassers er tussen zit. Hier zitten bijvoorbeeld ook de Ford Mondeo en diverse Mercedessen, BMW's, Volvo's en de meeste Renault's, Citroën's en Peugeot's in...

Dus het verschil zoals boven omschreven, of het verschil tussen een Ford Ka en een Chevrolet Avalance. Het verschil tussen een Suzuki Alto en een Audi A6. Het verschil tussen een Fiat 500 en een Mercedes E 220. Etc. Dat kan vroeg of laat weldegelijk tot problemen leiden met de Belastingdienst als je de rittenadministratie bij houd om bijtelling te voorkomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de man vaak kostwinner is en meer kilometrs aflegt. je gaat geen jeep kopen om wat boodschappen te doen en de kids naar zwemmen te brengen.

het heet ook 2e auto. Omdat het erbij is voor als het zo uitkomt. Ik ga niet in een coure zitten met mijn 1,95 terwijl ik elke dag minimaal 2,5 uur in die auto moet zitten.

Verder gebruiken we samen mijn auto voor andere zaken als we beiden thuis zijn. Mijn vrouw werkt 2 dagen in de week en kan daar niet met ov komen. De auto is dus kleiner ouder en daarom rijdt zij erin.

Als ze weggaat en ik ben thuis pakt ze de grote.
Dan kan ik een kleine boodschap wel in dat kleine autootje doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu heeft m'n vrouw de grootste hoor. Bij ons is het gewoon degene die de grootste afstand die dag moet rijden, die mag de auto die lekker zit en rijd :) en ja, dat is de grootste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen mijn vrouw een lease-auto kreeg mocht ze 'm zelf uitkiezen. Ze kon een kleine en relatief goedkope nemen, omdat we al een Scénic voor de deur hadden, of ze kon een vergelijkbare auto nemen en relatief flink bijbetalen. Ze heeft uiteindelijk voor het laatste gekozen.

Ik denk dat het meestal zo gaat: wie de auto rijdt, die kiest. En vrouwen rijden sneller in een Ford-Ka dan mannen, of in een Renault-Twingo. Mannen willen grote Volvo's, een Tucson, geen Fiat-pinda.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vrouw en ik hadden al allebei onze eigen auto voordat we een relatie kregen. Ik heb een grotere auto dan zij, maar de status van het merk van haar auto is weer groter dan die van mij. Ik rijd in een Nissan, zij een Mercedes. Verschil moet er wezen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal omdat het makkelijker is om overal tussen door en langs te rijden. Vergeet vooral het parkeren niet. De kleine auto is over het algemeen de handigste auto. Een ander punt is dat er veel kleine afstanden mee gereden wordt, ook dit is niet handig met een grote auto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat vrouwen in dat opzicht veel praktischer zijn ingesteld dan mannen. En voor mannen is het vaak ook nog wat emotie, pk's, grote wielen, speelgoed eigenlijk. Lullig dat als mannen dus eens wat emotie tonen dit door vrouwen als standaard macho-gedrag gezien wordt.

Maar goed, met een dikke kar versier je wel vrouwen (ok, als hulpmiddel), ook al zeggen vrouwen dat dit niet zo is. En ook al ben je getrouwd is het toch leuk als meisjes / vrouwen naar je kijken.

En voor die vrouwen hierboven die zeggen dat het juist alleen mannen om de afmeting zou gaan, volgens mij las ik laatst (ik meen in de Opzij of zo'n ander vrouwterreurblad) dat vrouwen steeds grotere dildo's kopen. DUS, size does matter, nu wel dan???

Tsja, en dat moeten wij, arme kerels, dus maar weer zien te compenseren. En je komt nu eenmaal sneller aan een grote auto dan aan een ......