Nee.

Niet met een normalen B rijbewijs.

Toegevoegd op 06-05-2009 22:03:11
stroom schema toegevoegd

Toegevoegd op 06-05-2009 22:15:11
Wel met een BE rijbewijs. Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/totale-gewicht-rijden-be-rijbewijs.8328 voor eventueel het maximaal gewicht :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja altijd.

Zolang je niet gaat rijden is het geen probleem.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
'Ik moest wel even glimlachen toen ik dit las....'( En dat is ook wel wat waard) +1
Dit mag alleen met een C E , of D E rijbewijs...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, de totale combinatie (dus auto en aanhanger samen) mag niet zwaarder zijn de 3.500 kilo. Er wort daarbij gekeken naar wat de aanhanger maximaal aan gewicht kan vervoeren. Dat, plus het gewicht van de maximaal beladen auto, mag niet zwaarder zijn dan 3.500 kilo.

Toegevoegd op 08-05-2009 11:11:18
Ja, Als de auto zelf al 3500 kg weegt, dan mag deze wél een aanhanger tot 750 kg trekken. Het totale gewicht van de combinatie kom dan op 4250 kg en dit is toegestaan.

Zie voorbeeld 4 in de folder Aanhangwagens en caravans trekken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier zit de grote adder die veel mensen niet weten .

Met het rijbewijs B mag je ten allertijde een aanhanger met een TMM van 750 kg rijden. (even ervan uitgaande dat deze 3500 personeneauto dus eigenlijk 3499.99 kilo is)

Dus ook met de zwaarste auto.

Het verhaal van de combi gaat in op het moment dat de aanhanger zwaarder is dan 750TMM dan geld de combi dat hij niet zwaarder mag zijn dan 3500 kg tmm totaal.