Is het verplicht voor een garage {bovag} een reservewiel te leveren bij een occasion?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.5K

Het beste antwoord

Neen, zelfs bij nieuwe wagens krijg je tegenwoordig geen reservewiel meer. Je krijgt enkel een spuitbusje mee ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat heb ik dus ook en ideaal als er een gaatje inzit maar wat als je een klapband krijgt dan zal je met dat spuitbusje ook niet veel kunnen doen

Andere antwoorden (2)

Nee, er zijn genoeg auto's die nieuw zonder reservewiel worden geleverd. Daar kan de BOVAG weinig aan veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als het reservewiel deel uitmaakt van de standaarduitrusting moet het erbij zitten. Het reservewiel is ook onderdeel van de APK en mag dus niet ontbreken.

Uiteraard geldt dit niet voor auto's met zogenaamde run-flat banden of auto's die geleverd worden met een vulmiddel bij lekkage.
paulus811