Kan je accu leeg gaan van...

als je de hele avond de lampen van je auto laat aanstaan?

let wel.. het zijn led-lampen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.6K

Het beste antwoord

Het verbruik van LED verlichting is minder in gebruik dan gewone verlichting. De accu zal ook hierdoor na lange tijd minder vol worden. Het enige voordeel van LED verlichting is dat de LED's vele malen langer meegaan dan de gewone lampen, en dat een geparkeerde auto met LED verlichting deze langer kan laten branden als een auto met gewone verlichting.

Succes !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zelfs LED-lampen verbruiken stroom. Een goede accu trek je op een avond niet leeg door deze lampjes aan te laten.(of je moet er wel heel veel opgebouwd hebben).
jc54
13 jaar geleden
ja, dat kan.

de lampen hebben hoe dan ook stroom nodig, dit komt van de accu en op dat moment wordt hij niet opgeladen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Stevebravo;

Als je accu in een goede conditie is en normaal bijgeladen zouden een paar LEDjes (dagrijlampen neem ik aan) die echt niet in een avond leeg mogen trekken. Ook op stadslicht (minder zuinig) plus brandende achterlichten zou een auto zo'n periode makkelijk moeten halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een goede accu zou dit niet moeten kunnen.

Ik laat ergens in de herfst vaak een nacht mijn parkeer/stads lichten branden. Als ik s'morgens nog kan starten mag de accu nog een jaar mee, zo niet............. vervangen.