Is het gevaarlijk om met een klein putje in je ruit verder te rijden ? ( binnen kant en buiten kant )

Mijn acheruit kijk spiegel is afgebroken met daarbij een schaafje glas, nu heb ik de spiegel er weer op laten lijmen in een garage met lijm.
Is dit nu gevaarlijk als ik met 120km rijdt of kan er niks ernstig gebeuren, heb ook een put aan de buitenkant.

Ik neem aan dat je ruit niet ineens verplinterd tijdens het rijden.

Toegevoegd na 54 minuten:
Het is alleen dat de spiegel over het putje is heen geplakt dus repareren lukt niet

vraag me alleen af of dit voldoende is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.3K

Het beste antwoord

Hoi 22833,

Dit kan geen kwaad, de lijm waarmee de spiegel gelijmd is vult dat putje gewoon op.

Je hebt in dit geval niet te maken met een sterretje , dus wat er gedaan is is voldoende .

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je voorruit beschadigd is, moet je deze laten repareren. Haarscheurtjes in het glas kunnen door temperatuur variaties & trillingen tijdens het rijden barsten.

Ga naar bv carglass en laat het repareren, voor je een nieuwe ruit nodig hebt. Je KAN er wel 120 mee rijden, maar je loopt een zeker risico dat de ruit scheurt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoeft niet, maar je hebt wel kans dat dit 'putje' een enorme barst word door bijv een goede drempel, bel even carglass en vraag wat zij adviseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een putje of sterretje is een zwakke plek in de ruit.
Ik dacht zelf ook "loopt wel los", maar toen ik even verwarming aan had op de ruit was het plotseling een scheur van ongeveer 40 cm.
De structuur van de ruit is veranderd en die zwakke plek gaat dus echt verder als je er niets aan doet.
Een nieuwe ruit kostte mij 225 euro. Een sterretje repareren is gratis. Die afweging is snel gemaakt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is alleen dat de spiegel over het putje is heen geplakt dus repareren lukt niet vraag me alleen af of dit voldoende is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sterreparatie gratis ??
Dat ligt eraan hoe je verzekerd bent !
Als het sterretje aan de binnenkant zit is er geen probleem.Ik dacht dat mijn auto hierdoor de apk niet zou halen,maar ik kreeg te horen dat het mag.Inmiddels is het bij mij geen sterretje meer,maar een heuse barst...gelukkig alleen van de binnenkant.Zit het aan de buitenkant,laat het maar maken,want je haalt de apk zeker niet.
Het is natuurlijk beter rond te rijden met een onbeschadigde ruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is alleen dat de spiegel over het putje is heen geplakt dus repareren lukt niet vraag me alleen af of dit voldoende is
Je moet er rekening mee houden dat je raam hierdoor zwakker gaat worden en bij bepaalde weersomstandigheden verder kan knappen. Veelal wordt deze reparatie gratis voldaan bij de herstelbedrijven, afhankelijk van je verzekering. Kijk eens op je groene kaart neem anders contact op met een erkend bedrijf die gespecialiseerd is in autoramen. Je kan erop wachten als je raam wordt gerepareerd. Zolang de pit ook niet in je gezichtsveld zit, vanuit de bestuurdersstoel hou je een a4 velletje voor je ( Recht boven het stuur ) als daar geen Pit zit heb je ook geen problemen bij de APK.
Maar ik zou er niet te lang mee wachten, een nieuw raam kost veel geld.